عارفه الساداتعارفه السادات، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 15 روز سن داره

برای دختر گلم

انتخاب اسم

1391/9/10 13:21
نویسنده : مامان ریحانه
181 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیز مامان

میدونی تقریبا بیشتر نی نی های همسن و سال شما که هنوز به دنیا نیومدن اسمشون انتخاب شده اما من و بابایی هنوز اسم تو رو انتخاب نکردیم!

حتما تعجب میکنی چه طوری مامان و بابایی که این قدر ادعا میکنن با لطف خدا و برنامه ریزی بچه دار  شدن در مورد اسم هنوز کاری نکردن با اینکه انتخاب اسم مناسب و خوب یکی از مهمترین وظایف والدین محسوب میشه نه فقط از نظر ما بلکه از نظر دین هم توی خیلی از روایات روی این مسئله تاکید شده.متفکر

راستش باید یگم حق داری اما شما همه جریان رو نمیدونی.ساکت

ما قبل از بوجود اومدن شما در مورد این مسئله صحبت کرده بودیم و به نتیجه هم رسیده بودیم قرار بر این بود که اگر دختر شدی اسم فاطمه السادات و اگر پسر شدی اسم سیدعلی رو روی شما بذاریم اما...

اما چند ماهی از شکل گیری شما گذشت خب کم کم بقیه هم در مورد اسمتون  از ما میپرسیدن وقتی ننه جون(مامان بابایی) از من پرسید و من تصمیممون رو گفتم اون مخالفت کرد به چند دلیل یکی این که این اسم توی فامیل اونا زیاده دوم اینکه بعضیا ابن اسم رو خوب و کامل صدا نمیکنن و باغث بی احترامی میشه یا به دلیل زیاد بودن این اسم چیزای دیگه ای بهش اضافه میکنن و...

البته بابایی میگه دلیل اصلی مخالفت مامانش اینه که عمش اسم دخترشو این گذاشته و دخترش بعد دو سال و خورده ای به دلیل بیماری قلبی فوت شده و مامانش یاد این خاطره بد میفته و میترسه اون تکرار بشه.

خلاصه این که قراره تا دنیا میای اسمت همون فاطمه السادات باشه اما بعدش یکی از القاب حضرت فاطمه(س) رو روت بذاریم.

راستش من احترام زیادی برای ننه جون قائلم و از طرفی به خاطر بابایی کوتاه اومدم اما ته دلم گاهی فکر میکنم لایق این که دختری هم نام دختر رسول خدا داشته باشم نیستم وگرنه اینا همش قابل حله.

در هر صورت به قول بابایی هر بچه ای اسم خودش رو با خودش میاره و ما منتظریم تا خودت اسمت رو بیاری.نیشخند

البته ناگفته نمونه چند تا اسم خوشگلم برات پیدا کردم : مطهره السادات، عارفه السادات، محدثه السادات ....قلب

که با بابایی روی عارفه السادات توافق داریم البته هنوز قطعی نیست.

توی این چند وقتی که بابایی نبوده فکر کردم وقتی اومد اسامی که میخواهیم رو لای قرآن بذاریم تا خدا خودش کمکمون کنه انشالله.

راستشو بخوای قبلا فکر میکردم انتخاب اسم بچه آسونه اما حالا....سوال

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)